Amyra

Arjan Wilschut

Jaar: 2013
Uitgever: Callenbach
Leeftijd: 15 - 18 jaar

Dit fantasy verhaal van Arjan Wilschut is het vervolg op De Adelaar en de Koning (winnaar Het Hoogste Woord 2006), maar kan ook los worden gelezen. Amyra is het tweede deel in de trilogie ‘Het Boek van Aderyn’ dat gaat over avonturen in het magische land Tir, waar de eeuwenoude strijd tussen Goed en Kwaad wordt uitgevochten. Amyra is een spannend verhaal voor jonge lezers vanaf ongeveer 12 jaar. Het boek is een avonturenboek vol magie, mysterie, puzzels en plotwendingen. Amyra woont op Arzaka, een eiland in het verre zuiden. Ze heeft de bijzondere gave om lang onder water te blijven. Iedere dag duikt ze naar haar Diepe Raadsel, een ruĆÆne vol mozaĆÆeken die de geheimen van haar verleden bewaren. Als Amyra op een avond wordt aangevallen door een wolf, wordt ze gered door Adair, een krijger uit het noorden. Hij vertelt haar dat ze is voorbestemd om het raadsel van de verdwenen Koning van Tir op te lossen. Samen reizen ze naar het legendarische land Tir, waar Vormveranderaars en vuurspuwende draken op de loer liggen. Tijdens haar reis ontmoet ze nieuwe vrienden, zoals de stoere Arlys, de droevige Eenling en het Amandelvrouwtje. Maar Amyra weet dat ze het laatste deel van haar reis alleen zal moeten gaan. Naar het hart van de Vuurberg, waar het Hoge Raadsel op haar wacht.

1 recensie/beoordeling van Amyra

1. Lynette

Een boek waar je niet genoeg van krijgt. Als je dit boek wilt lezen, lees dan eerst het andere deel van ‘Het boek van Aderyn’ is mijn tip. Als je begonnen bent, zorg dan dat je een rustig plekje zoekt zodat je het boek in 1 keer uit kan lezen.

Schrijf je net als 4.093 anderen in voor onze nieuwsbrief met boekentips.