(4 recensies)

Blijf bij me

Becky Wade

Publicatiedatum: 10 november 2020
Uitgever: De Parel

Als Genevieve Woodward een mysterieuze, anonieme brief ontvangt die te maken heeft met het verleden van haar ouders, keert ze terug naar haar geboortestadje Misty River in de Blue Ridge Mountains om het familiegeheim te ontrafelen. Daar ontmoet ze Sam Turner, de teruggetrokken eigenaar van de cottage waar ze verblijft. Samen met hem duikt Genevieve in haar familiegeschiedenis. Maar om de waarheid boven tafel te krijgen moeten ze de faƧades en eenzaamheid waaraan ze zich beiden hebben vastgeklampt loslaten en hun eigen geheimen onder ogen komen. En de vraag is: kunnen en willen ze dat?

Blijf bij me is het eerste deel van de nieuwe serie Misty River, die zich afspeelt in het gelijknamige stadje dat is gelegen in de Blue Ridge Mountains. Eerder verscheen van Wade onder meer de serie De zusjes bradford.

4 recensies/beoordelingen van Blijf bij me

1. M.2024

Myrthe023

2. Wonder van woorden

Genevieve Woodward heeft in de afgelopen jaren een grote schare fans om zich heen verzameld met haar Bijbelstudies voor vrouwen. Haar leven is dan ook volgepland met schrijfwerk en bijeenkomsten waarvoor ze veelvuldig als spreekster wordt gevraagd. Ze werkt momenteel aan een nieuwe Bijbelstudie die niet echt wil vlotten. Meerdere anonieme, dreigende brieven die betrekking hebben op haar ouders, doen haar besluiten om naar haar familie in Misty River af te reizen en dit tot op de bodem uit te pluizen.

Sam Turner leeft een teruggetrokken bestaan op zijn boerderij Sugar Maple Farm in Misty River. Hij is tevens eigenaar van Sugar Maple Kitchen waar hij verantwoorde producten aanbiedt van zijn eigen landgoed. Krampachtig probeert hij de controle over zijn leven te houden; schuldgevoelens blijven hem echter achtervolgen.

Als Genevieve haar intrek neemt in Sams gastenverblijf, is hij daar op zijn zachtst gezegd niet blij mee. Wanneer hij haar geheim ontdekt, wordt hij overspoeld door herinneringen uit het verleden die hij al zo lang wanhopig probeert te verdringen. Het liefst zou hij niets met Genevieve te maken willen hebben, maar hij weet dat ze nu meer dan ooit iemand nodig heeft die haar bijstaat.

Dit eerste deel van de serie ‘Misty River’, dat zich afspeelt in het gelijknamige plaatsje, is een genoegen om te lezen. Het gezellige stadje geeft sfeer aan het romantische verhaal, dat overigens niet te zoetsappig is. De schrijfster heeft realistische (hoofd)personages neergezet die ze grondig heeft uitgewerkt. Mysterie en persoonlijke struggles geven het geheel een diepere lading. Het is mooi om te zien dat zowel Sam als Genevieve elkaar tot zegen en genezing zijn.

Becky’s fijne, meeslepende schrijfstijl – met sterke dialogen en een vleugje humor – zorgt ervoor dat je door de bladzijden heen vliegt en het boek uit hebt voor je het weet. ‘Blijf bij me’ is een geweldige roman waarin thema’s als eerlijkheid, vertrouwen, traumaverwerking en liefde aan de orde komen en die wat mij betreft met recht bekroond is met een Christy Award. Ik kijk uit naar de volgende delen van de serie!

3. Rachel van der Stouwe

Rachel van der Stouwe

Een ontroerend verhaal over de liefde. Becky Wade is een goede schrijver. Je wordt in het verhaal meegezogen.