De draad die ons verbindt

Dineke Epping

-> Online bestellen
Of bestel bij een christelijke boekhandel bij jou in de buurt.

Publicatiedatum: 16 juni 2020
Thema: Oorlog

“De draad die ons verbindt’ van Dineke Epping is een hartverwarmende historische roman. Zeven jaar geleden moest Eileen Brady noodgedwongen haar pasgeboren dochtertje afstaan. Inmiddels heeft ze zich opgewerkt tot naaister in een gerenommeerd atelier, maar de vraag wat er met haar dochter gebeurd is, blijft knagen. Als ze ontdekt dat Maggie bij pleegouders in het dorp Almsbrick woont, besluit Eileen te verhuizen. Ze hoopt een band op te bouwen en haar dochter uiteindelijk te kunnen meenemen. Maar hoe meer ze betrokken raakt bij het dorpsleven van Almsbrick, hoe ingewikkelder alles wordt. Want hoe kan ze haar nieuwe vriendin Rosie nog de rug toekeren? Of de rouwende Moira helpen haar winkel draaiend te houden, terwijl ze de weduwe straks alles zal afnemen wat haar dierbaar is?

Ook soldaat Matthew Wilson arriveert in Almsbrick, gewond en gedesillusioneerd door de oorlog waarin hij heeft gevochten. Vastbesloten om niet zoals veel oud-soldaten in de goot te belanden, gaat hij de uitdaging aan om een verwaarloosde pachtboerderij over te nemen. Zo kan hij in het dorp blijven en een oogje op zijn nicht Moira houden… en achterhalen wat die nieuwe naaister werkelijk van plan is.

1 recensie/beoordeling van De draad die ons verbindt

1. SarahG

SarahG

Ik had erg genoten van de vorige boeken van Dineke Epping en keek uit naar dit nieuwe boek. Helemaal terecht, want het is een prachtig verhaal. De schrijfster laat de hoofdpersonen langzaam naar elkaar toegroeien, zonder dat het ook maar een keer saai of langdradig wordt. Erg knap geschreven.