Dochterlief

Deborah Raney

Thema: Familie
Jaar: 2014

Een goede gastvrouw zijn voor je gasten én voor je kinderen gaat dat wel samen? Deborah Raney schreef een ontroerende familieroman over dit dilemma: `Dochterlief . De droom van Audrey Whitman gaat eindelijk uitkomen. Nu haar vijf kinderen volwassen zijn, gaat ze met haar echtgenoot Grant haar huis aan Chicory Lane omtoveren tot een knus bed & breakfast. Maar vlak voor het feestelijke openingsweekend slaan de zenuwen toe als haar dochter Landyn met een verhuiswagen het erf op rijdt. Lukt het Audrey om haar droom na te jagen met de Chicory Inn en tegelijkertijd het warme thuis te bieden dat haar dochter nu zo hard nodig heeft? `Dochterlief is het eerste deel van de serie `The Chicory Inn .

2 recensies/beoordelingen van Dochterlief

1. Yvonne8

Yvonne8

Het eerste deel van Chicory Inn – I.t.t. eerdere boeken van Deborah Raney viel dit boek me een beetje tegen qua diepgang. Het verhaal draait om het pasgetrouwde stel Landyn en Chase. Landyn zoekt haar toevlucht bij haar ouders (die het huis net hebben verbouwd tot pension/B&B) als ze onenigheid heeft met Chase over de snelle beslissing van nieuwe, te kleine woonruimte. Vervolgens laat de schrijfster Landyn en Chase worstelen met hun onbegrip, hun manier van communiceren, hun verleden, hun luisteren naar Gods leiding, etc. De manier waarop doet erg Amerikaans en wat mij betreft overdreven aan.
    Het leven van L&C loopt dus heel anders dan ze zelf zouden hebben gepland. Maar (en dat raakt mij dan wel) zoals Chase het benoemt: ‘Hij krijgt wat hij (in zijn verleden) nooit heeft gehad, waarvan hij dacht dat hij het niet verdiende. Maar God geeft het hem in overvloed’.

2. zoemendbijtje

zoemendbijtje

Schrijf je net als 4.093 anderen in voor onze nieuwsbrief met boekentips.