Een gevaarlijke erfenis

Elizabeth Camden

Publicatiedatum: 12 december 2019
Uitgever: Het Zoeklicht

Telegrafiste Lucy Drake is erg bedreven in het decoderen van morsecode, waardoor ze een belangrijke werkneemster is voor het Amerikaanse persbureau de Associated Press. Maar de onverwachte komst van Sir Colin Beckwith bij het rivaliserend Britse persbureau Reuters verandert alles voor haar, Colin is aantrekkelijk en ongelooflijk charmant, maar ook heel slim, realiseert Lucy zich, als hij haar jarenlange geheim ontdekt.
Maar Lucy is niet de enige met een geheim, ook Colin heeft er een. Dat vertelt hij haar als ze hem op de hoogte brengt van de jarenlange juridische strijd om een rechtmatige erfenis, waarin zij en haar familie verwikkeld zijn. En dan besluiten ze, ondanks dat ze elkaars rivalen zijn, een bondgenootschap aan te gaan. Alleen gaat niet alles zoals ze hadden gehoopt, want al snel blijkt het web van verraad waarin ze zich begeven veel gevaarlijker te zijn dan ze ooit hadden kunnen denken.

1 recensie/beoordeling van Een gevaarlijke erfenis

1. Anna

Dit boek heb ik in Ć©Ć©n adem uitgelezen, spanning, intriges, complotten die in het geheim worden gesmeed en niet te vergeten een liefde die er eigenlijk niet zou mogen zijn.

Lucy werkt als telegrafiste bij Ć©Ć©n van de grotere Amerikaanse persbureaus en in dit datzelfde gebouw werkt Sir Colin Beckwith als hoofd van een Brits persbureau, de concurrent. Zo wordt je als lezer meegenomen naar New York in de twintigste eeuw. Je leert gaandeweg heel wat over hoe persbureaus in die tijd te werk gingen en over het werk van telegrafisten. Meestal snijdt de auteur Camden onderwerpen aan waar nog niet heel veel over is geschreven en verweeft ze veel kennis in haar boeken over het leven in die tijd en dat maakt het extra interessant. Ze doet dit op zo’n manier dat je bijna het klikkende geluid van de puntjes en streepjes die uit de tientallen tegelgraafmachines komen kunt horen.

Als lezer wordt je dichtbij het leven van Lucy en Colin gebracht en al snel heb je door dat er veel meer aan de hand is dan alleen de strijd om een erfenis. Zowel Lucy als Colin hebben hun zwakheden en geheimen en Colin komt al snel achter het geheim van Lucy waardoor zij en haar broer Nick haar slinkse oom steeds een stap voor kunnen blijven in de rechtszaken. Samen met Nick is zij verwikkeld in een 40 jaar durende rechtszaak van haar familie tegen de andere kant van de familie Drake. Het gaat Lucy en Nick niet om het geld, maar wel om rechtvaardigheid en dat arme mensen van een uitvinding kunnen profiteren die hun overgrootvader heeft bedacht. Lucy ontdekt ook iets over Colin en Colin besluit Lucy te helpen als zij belooft te zwijgen over datgene wat ze over Colin weet. Hoewel Lucy weet hoe meedogenloos haar oom is beseft ze nog niet half dat dat nog maar het topje van de ijsberg is.

Het boek is als een spannende detective waarbij je niet kunt wachten tot alle puzzelstukjes op hun plek zijn gevallen en het kwaad is ontmaskerd. De sterke aantrekkingskracht tussen de aristocraat Colin en hardwerkende Lucy voegt daar nog iets extra’s aan toe.

Dit boek bevat alle ingrediƫnten voor een geslaagde roman die blijft boeien tot het einde, aan aanrader dus!