Een onbekende naam

Roseanna M. White

Rosemary Gresham heeft geen familie, maar beschouwt de voormalige kwajongens van de straten en stegen in Londen die haar geholpen hebben te overleven als haar familie. Nu ze volwassen zijn, houden ze zich niet meer bezig met kruimeldiefstallen- ze houden zich nu bezig met grotere zaken en hebben geleerd zich te bewegen in de aristocratische kringen. Rosemary vraagt zich echter af of ze dit leven wel vol kan houden, zeker wanneer ze de grootste uitdaging van haar leven krijgt- namelijk bepalen of de welvarend gentleman Peter Holstein loyaal is aan Groot -Brittanniƫ of Duitsland. Hoe kan ze op slinkse wijze in zijn familiegeschiedenis duiken?

Naarmate Europa zich steeds dichter naar de Eerste Wereldoorlog toe beweegt, nemen de geruchten rond Peter alsmaar toe. Vanwege zijn vreemde en solitaire levensstijl, en vanwege zijn vriendschap met de koning, vrezen velen zijn invloed. Maar Peter kan zijn Duitse achternaam niet veranderen en wil bewijzen dat zijn loyaliteit bij de Britten ligt zodat hij zich weer kan richten op het anoniem schrijven van zijn serie populaire avonturenromans. Als Rosemary plotseling bij hem op de stoep staat en zich voordoet als een uitmuntend historicus, denkt Peter dat zij de juiste persoon is die hem kan helpen zijn familieverleden uit te pluizen. Als het gevaar en de spanningen toenemen, realiseren ze zich dat het een race tegen de klok wordt om de waarheid te ontdekken, zowel over Peters verleden alsook over de onmiskenbare aantrekkingskracht tussen hen beiden.

3 recensies/beoordelingen van Een onbekende naam

1. SarahG

SarahG

Een boek dat ik moeilijk weg kon leggen. Je voelt voortdurend een onderliggende spanning van geheimen die op enig moment aan het licht moeten komen, maar er zit ook de nodige humor in. En het personage van Peter Holstein is heerlijk, inderdaad moeilijk om niet van hem te houden.

2. Anna

De boeken van Roseanna M. white vind ik altijd prachtig, een mix van spanning, romantiek, avontuur en een vleugje mysterie. Daarom zag ik ook erg uit naar dit boek. En hoewel het boek mij zeker geboeid heeft vond ik het toch minder spannend en vlot geschreven dan haar vorige serie. White werkt de karakters wel heel mooi uit, zo is het onmogelijk om niet van Peter te houden. Een aristocraat en introvert type die stottert, maar een goed hart heeft. Het is weer eens wat anders als een gespierde held, maar hij is zeker niet minder charmant. White heeft hem goed neergezet. Het is mooi om te lezen hoe er vriendschap ontstaat tussen Rosemary en Peter, twee totaal verschillende persoonlijkheden die beide wat voor elkaar wat verbergen, maar toch langzaam naar elkaar toegroeien en elkaar gaan waarderen. Toch kabbelt het boek wat rustig door en wacht je tot het echt spannend wordt, maar dat gebeurt pas aan het einde van het boek. Dan volgen de gebeurtenissen en onthullingen in Ć©Ć©n keer in rap tempo elkaar op en heb je het gevoel dat het verhaal wat afgerafeld wordt. Het past niet bij het tempo van de rest van het verhaal. Toch heb ik mij zeker vermaakt met dit boek. White is een goede schrijfster en verstaat de kunst van het vertellen. Ik zie daarom uit naar het volgende deel, hopelijk zit er dan iets meer vaart en spanning in.

3. Thea

Een geweldig boek om helemaal in te duiken. En je bent steeds nieuwsgierig hoe het verhaal zich verder ontwikkeld. Een dikke aanrader.