Een onderpand voor de luitenant

Regina Jennings

Publicatiedatum: 20 oktober 2020

Hattie Walker droomt ervan om kunstschilderes te worden, maar haar ouders zien haar liever trouwen. Als compromis krijgt ze twee maanden de tijd om naar Denver te gaan en ervoor te zorgen dat haar kunstwerken in een tentoonstelling worden opgenomen. Als dat niet lukt, zal ze haar droom voorgoed moeten opgeven. Wanneer haar postkoets wordt overvallen en ze gered wordt door een groep Arapaho-indianen lijken al haar plannen te ontsporen.

Vrijgezel luitenant Jack Hennessey werkt al lange tijd met de Arapaho-indianen samen en het is zijn taak om hen ervan te overtuigen dat de zendingsschool op Fort Reno hun kinderen kan helpen. Wanneer hij bericht krijgt dat de indianen een vrouw aangetroffen hebben, de enige overlevende van de overval op de postkoets, gaat Jack eropuit om haar te halen ā€“ en zijn zaak nogmaals bij het stamhoofd te bepleiten.

Hij is stomverbaasd als de overlevende niemand minder blijkt te zijn dan Hattie Walker, het meisje dat jaren geleden zijn hart gebroken heeft. Al snel realiseert hij zich dat hij nu de kans krijgt om indruk op haar te maken. Als zijn plan door een misverstand in de war gegooid wordt, komen Jack en Hattie in een puinhoop terecht die haar dromen in gevaar brengt en zijn levenswerk dreigt te vernietigen.

3 recensies/beoordelingen van Een onderpand voor de luitenant

1. Karita

Karita