Het lied van de bomen

Julie Cantrell

Mississippi, 1929. Millie Reynolds groeit op tijdens de crisisjaren. Ze wil niets liever dan ontsnappen aan haar ellendige bestaan: een gewelddadige vader en een moeder die haar verwaarloost. Vastbesloten gaat ze op zoek naar een plaats waar ze zich echt thuisvoelt. Dan ontdekt Millie de sleutel van een kist die verrassende geheimen uit vorige generaties van haar eigen familie onthult. Wanneer haar leven een tragische wending neemt, kan Millie dankzij de mysterieuze inhoud van deze kist eindelijk de langdurige vicieuze cirkel van waanzin en mishandeling in haar familie doorbreken. Door dit alles heen ondergaat Millie de ontroerende ervaring van haar eerste liefde. Tegelijkertijd wordt haar vertrouwen op God op de proef gesteld. Zal Millie dankzij de kracht van vergeving uiteindelijk de weg vinden naar echte vrijheid?

1 recensie/beoordeling van Het lied van de bomen

1. esther wijnveen

mooi boek over een jong meisje( Millie) dat opgroeit in een gezin met een agressieve vader en een moeder die psychisch niet in orde is. Het verhaal wordt verteld door Mille zelf. Mooi daarin vond ik dat ze gaandeweg groter wordt, ook goed te zien in het taalgebruik. Als Millie 10 is dan klinkt ze ook als 10 en als ze 17 is komt ze ook over als 17. Ze maak veel mee en groeit en wordt sterker. Ook is ze op zoek naar wie God werkelijk voor haar is. En ze volgt daarbij niet de cliche paden. Ik vond het enige nadeel aan dit boek dat het voor mijn gevoel langzaam op gang kwam. Maar toen ik daar voorbij was vond ik het geweldig. Ga zeker het vervolg ” dans van de bergen” lezen