Leven vanuit rust

Stel je voor: jij doet niets en de wereld draait gewoon door

Tomas Sjödin

Publicatiedatum: 21 mei 2019
Uitgever: Ark Media

Sommigen dromen dat er ooit meer uren in een etmaal zullen passen of hopen op onverwachte meevallers in hun agenda. Weer anderen worstelen met een overvol leven en het gevoel dat ze nooit kunnen ontspannen. Velen verlangen naar rust! Maar wat is rust? Is dat niet werken of is rust meer dan dat? Hoe combineren we onze behoefte aan rust en alle verantwoordelijkheden zonder het gevoel dat we voortdurend tekort schieten?

Leven vanuit rust is een ‘eerbetoon aan de sofa’, aan de tempowisselingen van het leven en aan de rust die met vrienden, maaltijden en feest gevuld kan worden. Sjödin vindt dat het tijd wordt om ons oudste en meest beproefde weekritme af te stoffen zodat we de rustdag herontdekken: ‘Rust komt niet achteraan, als we uitgeput en tot niets meer in staat zijn. Ze is het begin van alles!’

1 recensie/beoordeling van Leven vanuit rust

1. Cornelia

Cornelia

De Zweede schrijver Tomas Sjödin is verreweg de beste nieuwe ontdekking die ik deed vorig jaar. De titel sprak me aan want wie wil dat nou niet? Leven vanuit de rust! In de boekhandel las ik de eerste blz en het sprak me meteen aan. Toegankelijke en originele schrijfstijl. Hij werkt prachtig uit wat het betekent om de Sabbath te houden zonder dat het ergens dwingend wordt. Het verhaal is doorspect van persoonlijke observaties, dat maakt het boek ook zo aantrekkelijk. Je komt erachter dat zijn woorden echt zeggingskracht hebben. Als je twee gehandicapte zoons hebt verloren en desondanks een blijmoedig mens bent gebleven zit je als lezer op het puntje van je stoel. Het is een boek om langzaam te lezen. Op die manier geef je jezelf de tijd om zijn adviezen toe te passen in je eigen leven.