Mijn moeders hoop

Francine Rivers

Publicatiedatum: 24 februari 2012
Jaar: 2012
Uitgever: Voorhoeve

Eindelijk weer een nieuw boek van geliefd auteur Francine Rivers! Dit deel is het eerste van een tweedelige saga. Het is een verpletterend verhaal waarin je als lezer de gecompliceerde relaties tussen moeders en dochters van verschillende generaties ontdekt. Tegen het eind van de 20e eeuw verlaat de onstuimige Marta Zwitserland. Ze is vastbesloten een leven voor zichzelf op te bouwen. Ze trekt door heel Europa en vindt uiteindelijk een thuis met man en kinderen in CaliforniĆ«. Door haar ervaringen is Marta ervan overtuigd dat alleen de sterksten overleven. Hildie, Marta’s oudste dochter, helpt graag andere mensen en hoopt door haar werk als verpleegster onafhankelijk te worden, maar bovenal respect van haar moeder te verdienen. Hildie trouwt tijdens de moeilijke jaren van de Tweede Wereldoorlog en start haar eigen gezin. Ze belooft zichzelf dat haar dochter nooit aan haar liefde zal hoeven twijfelen. De vrouwen in dit boek gaan de confrontatie aan met hun onvolkomen, maar goedbedoelde wens om hun dochter te helpen haar plek in de wereld te vinden. Francine Rivers begon haar carriĆØre als schrijfster aan de Universiteit van Nevada, waar ze Engels en Journalistiek studeerde. Hoewel ze christelijk werd opgevoed, kwam zij pas later in haar leven echt tot geloof. Als getuigenis van haar geloof schreef ze vervolgens Bevrijdende liefde. Deze roman wordt nu beschouwd als een van de klassiekers binnen de christelijke fictie. Sindsdien verschenen er diverse christelijke romans van haar hand die over de hele wereld worden gelezen.

2 recensies/beoordelingen van Mijn moeders hoop

1. Ineke Verbakel

Ineke Verbakel