Sharon Garlough Brown

Publicatiedatum: 12 juli 2016
Thema: Geloof
Jaar: 2016 2022
Uitgever: Voorhoeve

Voor de fans van Sarah Young en Rachel Held Evans: ‘Reisgenoten’ van Sharon Garlough Brown vertelt over vier vrouwen die op zoek gaan naar God en daagt je als lezer uit om hetzelfde te doen.

Vier vrouwen ontmoeten elkaar in een christelijke retraitecentrum: Hannah, een predikante die niet in de gaten heeft hoe vermoeid ze is. Meg, een weduwe van wie de kinderen net het huis uit zijn gegaan en die worstelt met gebeurtenissen uit haar verleden. Mara, wier leven is bepaald door afwijzing en die haar huwelijk ziet afbrokkelen. En Charissa, een hardwerkende studente die in alles het juiste wil doen. Samen met hen ga je op een spirituele reis waarin ogen worden geopend, belemmerende gedachten losgelaten en oude wonden genezen.

‘Reisgenoten’ is zowel een heerlijke roman vol herkenning als een inspiratiebron voor je eigen geloofsleven. Ben je op zoek naar nog meer uitdaging? Achter in het boek zijn de creatieve oefeningen uit het verhaal opgenomen, zodat je die zelf kunt doen of bijvoorbeeld met je vriendinnen of een bijbelstudiegroep.

2 recensies/beoordelingen van Reisgenoten

‘Reisgenoten’ van Sharon Garlough Brown is een bijzonder boek. Het laat zich misschien het best omschrijven als een roman en Bijbelstudie ineen. De verhaalvorm waarin het geschreven is, spreekt erg aan en de genoemde verdiepingsopdrachten kun je als lezer in je eigen leven toepassen, waardoor je de pelgrimsreis samen met de deelnemers meebeleeft.

Ongetwijfeld zul je je (gedeeltelijk) in Ć©Ć©n of meer van de vrouwen herkennen en dat maakt dat dit boek je persoonlijk weet te raken. Zelfreflectie neemt een grote plaats in het verhaal in. Je wordt uitgenodigd om jezelf onder de loep te nemen en daarbij kritisch naar jezelf te kijken. Dat kan soms (pijnlijk) confronterend zijn, maar biedt tegelijkertijd nieuwe inzichten.

De oefeningen laten je meer bewust worden van Gods aanwezigheid, intense liefde en genade en zijn tevens handreikingen om je gebeds- en geloofsleven te hernieuwen, waardoor de relatie met Hem zal verinnigen.

‘Reisgenoten’ staat vol waardevolle levenslessen en is een verhaal om te overdenken en herkauwen. Het laat je vertrouwen in de Allerhoogste groeien, leert je (met vallen en opstaan) wandelen met God en is zeer verrijkend. Het is dan ook zeker een boek om meermaals (rustig) te lezen, waarbij je steeds weer nieuwe dingen zult ontdekken en de stem van de Heilige Geest beter zult leren verstaan. Een schitterend en veelbelovend begin van een serie over loslaten, het doorbreken van denkpatronen/gewoonten en Gods helende kracht!

2. Avdk

Wat een prachtig boek. Ik heb zelden een Roman gelezen die zoveel diepgang en wijsheid bevatte. Eigenlijk ga je met de vier personages mee op je eigen persoonlijke reis. Heel bijzonder!