Roos

Janny den Besten

Uitgever: De Banier
Leeftijd: 15 - 18 jaar

De hechte band van ouders met hun dochter kan soms ook beknellend zijn … Rosalie, heb je je banden wel opgepompt? Rosalie, je rugtas is topzwaar. Haal er toch wat boeken uit. Pas op Rosalie, het kan glad zijn op het brugje bij het park. Roos wordt er niet goed van: al die betuttelende adviezen van haar moeder. Altijd is ze bezorgd (vooral wat betreft Roos’ scoliose), en ze bemoeit zich overal mee. Dat is toch niet normaal als je bijna volwassen bent? Hoewel Roos aangeeft dat ze niet met haar ouders op vakantie wil, lijkt dit niet tot haar moeder door te dringen. Maar Roos zet haar plannen door, en vliegt – zonder dat haar ouders het weten – met Harm, Henneke en Jilles naar Cyprus. Roos geniet volop van zon, zee, strand en cultuur, maar toch zit het stiekeme gedoe haar niet lekker. Jilles kan dan wel denken dat ze lief, aardig en eerlijk is, maar hij zou eens moeten weten … De gesprekken met Jilles betekenen veel voor Roos. Ze ontdekt dat leven met leugens geen optie is. Maar hoe moet het dan wel? Voor de lezers die bekend zijn met Zwanenmoeder: deze roman vertelt het verhaal van Nicky’s dochter. Janny den Besten-van Boudestein schreef diverse romans over psychologische thema’s. In deze boeiende young adult-roman beschrijft ze de zoektocht van een jonge vrouw naar volwassenheid.

3 recensies/beoordelingen van Roos

1. Miertje

Miertje

Geweldig boek!!♡♡♡♡

2. Thirza

Thirza

Hoewel Roos’ moeder het beste voor haar dochter zoekt, wordt Roos hoe langer hoe meer afstandelijk. Ze heeft vaak ruzie met haar ouders en vooral de omgang met haar moeder gaat steeds stroever.
    Als ze hoort dat haar ouders, zonder haar erbij te betrekken, een vakantie hebben geboekt, besluit Roos om niet mee te gaan en zonder dat ze het aan haar ouders laat weten, gaat ze met haar neef, nicht en een andere vriend naar Cyprus. Daar leert ze Jilles beter kennen en er ontstaat een band tussen hen. Maar is Roos wel de persoon wie Jilles denkt dat ze is?
    Goed boek!

3. mecn

mecn