Schaduwen in de witte stad

Jocelyn Green

Publicatiedatum: 15 maart 2022

Wat Sylvie Townsend het allerliefste wil, is wat ze vreesde nooit te zullen krijgen: een eigen gezin. Maar als ze Rose Dabrowski, het dochtertje van een Poolse immigrant, in huis neemt om haar op te voeden en met liefde te overladen, komt er een einde aan die angst ā€“ totdat de zeventienjarige Rose vermist raakt op de Worldā€™s Fair en Sylvies wereld in duigen valt.

Als Sylvie niet weet tot wie ze zich anders moet wenden, roept ze de hulp in van Kristof Bartok, huurder van een appartement boven haar boekwinkel en vioolleraar van Rose. Samen gaan ze op onderzoek uit. Kristof spreekt verschillende talen, een vaardigheid die goed van pas komt bij de gesprekken met mensen uit de internationale en immigrantengemeenschappen naar wie hun zoektocht hen brengt.

En of het nu in de glanzend witte gebouwen van de tentoonstelling is of in de donkere huizen van de armste buurten van Chicago, alle aanwijzingen leiden naar de uit het oog verloren familie van Rose. Is Sylvie bereid om het meisje te laten gaan? En als Kristof en Sylvie naar elkaar toe groeien, wat weegt dan zwaarder: haar behoefte aan controle of haar verlangen om werkelijk bij iemand te horen?

Schaduwen in de witte stad is deel 2 van de serie De Windy City.

1 recensie/beoordeling van Schaduwen in de witte stad

1. Mariska

Mariska

Het is fijn om in het verhaal van de 3 zussen Townsend verder te gaan en te lezen wat Sylvie allemaal meemaakt. Het verhaal verloopt anders dan je verwacht omdat in eerste instantie de verkeerde personen van de ontvoering verdacht worden waardoor een hele speurtocht ontstaat. Dat liefde ook loslaten is mag Sylvie leren maar juist dan wint ze haar pleegdochter Rose terug. Doordat het verhaal zich afspeelt op de Wereldtentoonstelling van Chicago komen we daar ook nog veel van te weten en het wordt op een boeiende manier verteld dus leest heel prettig.