Sleutels tot de Bijbel

een uniek overzicht van alle bijbelboeken

David Pawson

Publicatiedatum: 25 mei 2007
Jaar: 2000

Voor veel christenen is de Bijbel een bij tijden moeilijk verstaanbaar boek. Veel van de kostbare inhoud dreigt verloren te gaan, eenvoudigweg door gebrek aan kennis omtrent context, achtergronden en historische feiten. In zijn boek Sleutels tot de Bijbel’reikt David Pawson de lezer sleutels aan om de betekenis van de Bijbelse gebeurtenissen te kunnen begrijpen.

Pawson maakt de lezer op gedegen en begrijpelijke wijze deelgenoot van zijn diepgaand inzicht in Gods Woord, zoals hij dat door de jaren heen heeft verworven. Sleutels tot de Bijbel geeft een helder overzicht van de relatie van God met zijn volk door de eeuwen heen. Bij zijn bespreking van de Bijbel heeft de schrijver niet gekozen voor een vers-voor-vers-methode. Hij raadt steeds aan om een Bijbelboek eerst in zijn geheel door te lezen. Om de Bijbelse geschriften beter in hun context te kunnen plaatsen voegt Pawson naast Bijbelse feiten ook culturele en historische elementen toe. Bij elk Bijbelboek legt hij verbanden naar het grote geheel; hij zet joodse en ‘heidense’ denkrichtingen naast elkaar en analyseert wat de betekenis daarvan is voor het leven in onze tijd. Vanaf de schepping tot aan de wederkomst – via de opkomst van Israël als zelfstandig volk van God, de geboorte van Jezus, zijn dood en opstanding en de brieven aan de eerste christengemeenten – Sleutels tot de Bijbel is van het begin tot het einde een boeiend en onmisbaar handboek voor ieder die ernaar verlangt Gods Woord beter te begrijpen.

David Pawson heeft een reizende bediening onder kerkleiders in Groot-Brittannië en overzee. Hij heeft veel boeken op zijn naam staan, waaronder De normale christelijke geboorte, Jezus doopt in één heilige Geest, Wanneer Jezus terugkomt, De uitdaging van de islam voor christenen, De weg naar de hel en Eens gered, altijd gered?. Met zijn heldere exegese en compromisloze trouw aan de Schrift wordt hij alom beschouwd als een van de beste Bijbelleraren in Groot-Brittannië.

Sleutels tot de Bijbel is een ingebonden boek, voorzien van een hardcover en heeft 1592 pagina’s; een onmisbaar handboek dat de Bijbel tot leven brengt en inmiddels zijn vierde druk beleeft.

Recensies en beoordelingen

Er zijn nog geen recensies of beoordelingen.