Wankelende zekerheden

Harry Kraus Jr.

Thema: Amerika Geloof
Jaar: 2012
Uitgever: De Banier

De zoektocht naar de waarheid zet haar carrière als chirurg op het spel … Claire McCall is een jonge en ambitieuze geneeskundestudent. Door haar buitengewone doorzettingsvermogen en ijver weet ze een opleidingsplaats tot chirurg te bemachtigen in een van de meest presitigeuze ziekenhuizen van Amerika. Claire verhuist naar Harvard en stort zich in het hectische leven van een arts in opleiding. Maar talent en vasthoudenheid hebben geen betekenis in het licht van de ontdekking die op het punt staat haar wereld op zijn kop te zetten … Het gaat om de zogenaamde vloek van Stoney Creek, het bergdorp waar ze is opgegroeid. Achter dit bijgeloof ligt een werkelijkheid die Claire haar carrière zou kunnen kosten. Claire wil de waarheid weten, maar die is niet eenvoudig te achterhalen. Verschillende mensen uit haar geboortedorp willen hun geheimen liever niet prijsgeven. Toch geeft ze niet op. In de loop van haar opleiding tot chirug is Claire het contact met God kwijtgeraakt. Nu pas beseft ze hoe ze Hem nodig heeft. Maar durft ze opnieuw op God te vertrouwen, ook als door de omstandigheden al haar zekerheden wankelen? Wankelende zekerheden is het eerste deel van de Claire McCall-serie, een serie over een jonge arts in opleiding tot chirurg. Harry Kraus is als chirurg uitgezonden door de Africa Inland Mission naar Kenia. Kraus heeft elf romans en diverse andere boeken op zijn naam staan. Gods genade is een thema dat in al zijn boeken een rol speelt.

1 recensie/beoordeling van Wankelende zekerheden

1. Nicolien

Prachtig boek. Je denkt te weten wat er komt, maar niets gaat zoals je verwacht. Echt een aanrader. Je voelt je verbonden met Claire!