Zomerkeuken

Lisa Wingate

Jaar: 2010

Sandra Kaye, bijna vijftig, is ten einde raad. Haar geliefde oudoom is overleden en zij moet zijn huis in de wijk Blue Sky Hill te koop zetten. Omdat ze het oordeel wil uitstellen en haar herinneringen aan Poppy wil koesteren, besluit ze het huis eerst een opknapbeurt te geven.

Sandra¿s gezinsleden hebben geen oog voor haar verdriet. Verdrietig rijdt ze daarom dagelijks in haar eentje naar Blue Sky Hill. Ze weet dat de wijk verpaupert, maar wanneer ze kinderen uit een vuilniscontainer ziet eten, is ze ronduit verbijsterd. Al snel staat ze boterhammen uit te delen en verdringt ze haar eigen problemen naar de achtergrond. De twaalfjarige Cass, die met haar broer van huis is weggelopen, ziet Sandra¿s bijdrage met argusogen aan. Zo¿ n boterham is immers een druppel op een gloeiende plaat. Maar ook haar maag rammelt, en ergens koestert ze de hoop dat dit het begin betekent van een beter leven. Wanneer de wegen van Sandra Kaye en Cass elkaar kruisen, ontstaat er een band tussen de twee die geen van beiden ooit voor mogelijk had gehouden.

Lisa Wingate werd in Amerika bekend door de vele inspirerende lezingen die ze geeft, als columnist van een tijdschrift en als bestsellerauteur van meerdere romans. In Nederland is ze dé verrassing van dit moment. Als geen ander weet Wingate de lezer te trakteren op een diep ontroerend familieverhaal waar de realiteit vanaf spat. Wat Lynn Austin doet in een historisch decor, doet Lisa Wingate in het hier en nu. De hoofdpersonen zouden je buren kunnen zijn! Met ‘De zomerkeuken’ blijft de schrijfster trouw aan de ingetogen stijl van haar vorige boek, ‘Bloeimaand’.

Recensies en beoordelingen

Er zijn nog geen recensies of beoordelingen.

Geef als eerste een recensie of beoordeling van “Zomerkeuken”